FAQ's

1. Ik wil vandaag een ballon laten bezorgen, kan dat?
    Helaas kunnen wij niet leveren op de dag van je bestelling. 

2. Ik wil zeker weten dat de ballon op een bepaalde dag geleverd wordt. Kan dat?
    Helaas is er altijd een, gelukkig hele kleine, kans dat een pakket een dag later bezorgd wordt.
    Dit valt binnen onze leveringsvoorwaarden.

3. De ballon moet er echt op een bepaalde dag zijn. Kan dat? 
    Beter een dag te vroeg dan te laat!!!  Voorbeeld: je wil dat de doos 14 februari er zeker is. Bij de
    bestelling vul je als leverdatum 1 dag eerder in, dus 13 februari. Bij bijzonderheden vermeld je dat
    de doos 14 februari geopend moet worden. Wij vermelden dat dan op de doos.

4. De ballon moet er op een bepaalde tijd zijn, kan dat?
    Dit is in overleg mogelijk. Neem contact met ons op (0228-543210) voor de mogelijkheden en kosten. 

5. Wat gebeurd er met de doos indien de geadresseerde niet thuis is?
    Er zal altijd door de chauffeur geprobeerd worden de doos bij de buren af te geven; de geadresseerde krijgt vervolgens een briefje in de
    bus waar het pakket op te halen is. Indien er niemand thuis is, wordt het pakket de eerstvolgende werkdag
    opnieuw bij de geadresseerde aangeboden.

6. De post is al geweest, maar de doos zat er niet bij?
    De doos gaat niet met de gewone post, maar via Pakketservice. Dit betekent dat de doos tot 20.00 uur 's avonds
    kan worden aangeboden. Houd ook de track&trace in de gaten die via de mail vanuit onze transporteur wordt verzonden.

7. De doos is niet geleverd. Wat nu?
     Bekijk de track&tracecode die via de mail is verstuurd. Wil je nog meer informatie neem dan telefonisch contact met ons op, wij doen er alles aan om het op te lossen.

8. Bezorgt u op zon- maan- en feestdagen?
     Helaas behoort dit niet tot de mogelijkheden. We kunnen wel de doos eerder
     versturen en dan op de doos vermelden dat deze pas op die zondag, maandag of die feestdag geopend mag worden
     (zie vraag 3).

9. Kan ik een ballon versturen naar het buitenland?
      Dit is enkel in overleg mogelijk wij verzenden ook naar België en Duitsland, hou wel rekening met een langere levertijd meestal 2 dagen, de tarieven voor deze landen liggen afhankelijk van het formaat tussen de €13,65 - € 20,62. Neem hiervoor contact met ons op via 0228 543210 of per mail ballon@ballonexpress.nl 

10. Wij zijn een bedrijf, hoe kunnen wij betalen?
      Middels een faktuur.

11. Hebben jullie de getoonde ballonnen altijd op voorraad?
      Bijna altijd. In het enkele geval dat een ballon niet voorradig is, versturen wij een vergelijkbare ballon.

12. Is helium gevaarlijk?
       Nee, helium is een edelgas, niet milieubelastend en niet brandbaar en niet giftig.

13. Hoe lang blijft de ballon goed?
       De ballon blijft een week op spanning, wordt dan langzaam zachter en blijft zeker nog drie weken zweven.
       De ballon kan altijd worden bijgevuld met helium, of met een rietje worden bijgeblazen met lucht.

Let op: Ballonnen bestemd voor levering op een maandag worden door ons op vrijdag verstuurd. Op de doos vermelden wij MAANDAG openen (de ballon kan namelijk op zaterdag al worden aangeboden). Als de ballon de vrijdag ervoor na 16:00 uur besteld is, is dit niet meer mogelijk. De ballon kan dat pas dinsdag worden bezorgd.